Třídní učitel na střední škole aneb Žiju se svou třídou
101207
15.02.2022 | 9:00 - 17:00 hodin |
03.03.2022 | 9:00 - 17:00 hodin |
13.04.2022 | 9:00 - 17:00 hodin |
11.05.2022 | 9:00 - 17:00 hodin |
12.05.2022 | 9:00 - 17:00 hodin |
31.01.2022
Žádná volná místa
Štefánikova 566, Hradec Králové
Mgr. Renata Čermáková, Mgr. Karel Opravil, Mgr. Zdenka Moravcová Ženatová a PaedDr. Milan Štoček
Program není akreditován MŠMT
Popis Kurzu
Vzdělávací program Třídní učitel na střední škole si klade za cíl poskytnout stávajícím či budoucím třídním učitelům možnost seznámit se či si ujasnit, co smysluplné třídnictví obnáší. Provází třídní učitele čtyřletým obdobím od prvního seznámení se s novými tvářemi až po předávání maturitních vysvědčení. Je sestaven do 4 nezávislých vzdělávacích modulů - Začínám s novou třídou, Žiji se svou třídou, Řeším nestandardní situace ve třídě, Hodnotím třídu a vypouštím ji do světa dospělých, které budou v období r. 2021-2023 postupně nabízeny a na něž se lze hlásit samostatně, ačkoliv je doporučováno absolvování celého programu. Cílem druhého 40hodinového modulu Žiju se svou třídou, který je nabízen právě nyní a sestává ze 4 dílčích částí (3 x 8 hodin a 1 x 16 hodin), je posílit kompetence třídních učitelů v práci se žáky v běžném životě třídy. Naučit je alespoň orientačně diagnostikovat třídu a včas rozpoznat nefunkčnost a patologii vztahů ve třídě, najít taková řešení, která co nejméně naruší život třídy, seznámit s možnostmi spolupráce se žákovskými samosprávami a jak jich využít k vytváření pozitivního klimatu ve třídě a ve škole, vysvětlit, jaké změny do vztahu učitel - žák přináší dosažení plnoletosti žáka. 1. část - Žiju se svou třídou 1 (8 hodin) a) Autorita třídního učitele jako zpovědníka, rádce, pomocníka, mentora. b) Diagnostické metody pro pedagogickou diagnostiku školní třídy samostatně realizovatelné nebo ve spolupráci se ŠPZ + zadání praktické aktivity pro dvoudenní výjezdní setkání. 2. část - Žiju se svou třídou 2 (8 hodin) a) Vedení pedagogické dokumentace v průběhu studia žáků ve škole. b) Legislativa spojená s prací třídního učitele se zaměřením na změnu postavení žáka s nabytím plnoletosti. 3. část - Žiju se svou třídou 3 (8 hodin) a) Řešení porušení pravidel žákem a konstruktivní komunikace se zainteresovanými stranami. b) Spolupráce a konstruktivní komunikace s rodiči. c) Třídnická hodina v průběhu studia na střední škole 4. část - Žiju se svou třídou 4 (16 hodin) - 2denní tréninkový pobyt spojený s prezentací diagnostického šetření ve třídě.
Poznámka
Vzdělávací program není akreditován MŠMT ČR a je financován z projektu Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji II, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019192.
Mohlo by Vás také zajímat
Pedagogika, psychologie, speciální pedagogika, zdravý životní styl