Třídní učitel na střední škole aneb Začínám s novou třídou
101105
29.09.2021 | 9:00 - 16:30 hodin |
07.10.2021 | 9:00 - 16:30 hodin |
24.11.2021 | 9:00 - 16:30 hodin |
02.12.2021 - 03.12.2021 | zahájení v 10:00 hodin, ukončení do 15:00 hodin |
15.09.2021
Žádná volná místa
Štefánikova 566, Hradec Králové
Mgr. Renata Čermáková, Mgr. Karel Opravil a PaedDr. Milan Štoček
Program není akreditován MŠMT
Popis Kurzu
Vzdělávací program Třídní učitel na střední škole si klade za cíl poskytnout stávajícím či budoucím třídním učitelům možnost seznámit se či si ujasnit, co smysluplné třídnictví obnáší. Provází třídní učitele čtyřletým obdobím od prvního seznámení se s novými tvářemi až po předávání maturitních vysvědčení. Je sestaven do 4 nezávislých vzdělávacích modulů - Začínám s novou třídou, Žiji se svou třídou, Řeším nestandardní situace ve třídě, Hodnotím třídu a vypouštím ji do světa dospělých, které budou v období r. 2021-2023 postupně nabízeny a na něž se lze hlásit samostatně, ačkoliv je doporučováno absolvování celého programu. Cílem prvního 40hodinového modulu Začínám s novou třídou, který je nabízen právě nyní a sestává ze 4 dílčích částí (3 x 8 hodin + 1x 16 hodin), je posílit kompetence třídních učitelů ve fázi navazování kontaktů a dovednosti při utváření klimatu třídy na samém počátku vzájemného soužití; zaměřit jejich pedagogické a profesionální působení tak, aby život třídy probíhal ve vzájemném respektu a v duchu spolupráce, aby byly nastoleny takové vztahy, které přispějí k včasnému řešení vzniklých problémů; poradit, jak nastavit limity ve vztahu učitel - žák a jakých chyb se při tom vyvarovat; představit takové aktivity, které přispějí k vzájemnému seznámení a hlubšímu poznání žáků; seznámit s technikami zvládání komunikace s nestandardními typy žáků i rodičů; pomoci zvládnout náročnou dokumentaci třídy. 1. část - Začínám se svou třídou 1 (8 hodin): a) Vzájemné vztahy v hierarchii vztahů žák - ostatní pedagogové - vedení školy - rodina - školní poradenské pracoviště - školské poradenské zařízení a jiné instituce - veřejnost a vzájemná práva a povinnosti; b) Kompetence třídního učitele (psychodidaktická, komunikační, organizační a řídící, diagnostická a intervenční, poradenská a konzultativní, sebereflektivní). 2. část - Začínám se svou třídou 2 (8 hodin): a) Třídnická hodina ve fázi počáteční adaptace žáka na prostředí střední školy; b) Techniky k rychlému poznání žáků a sebe navzájem. Stanovení si pravidel třídního života a komunikace s třídním učitelem; c) Adaptační kurz pro 1. ročník SŠ a podíl třídního učitele na jeho organizaci a realizaci - úvod a zadání přípravy na výjezdní dvoudenní setkání. 3. část - Začínám se svou třídou 3 (8 hodin): a) Administrativa spojená se zařazením žáka do dokumentačního systému školy a s jeho fungováním v rámci pravidel školy. Povinná dokumentace. Smysl školního řádu a jeho dodržování; b) Legislativa spojená s prací třídního učitele (postavení třídního učitele, uvolňování žáků, omlouvání žáků, bezpečnost žáků, mimoškolní akce aj.). 4. část - Začínám se svou třídou 4 (16 hodin) - 2denní zážitkový výjezd: a) Cíl adaptačního kurzu a přístup k jeho plánování a organizaci, volba spolupracujících subjektů; b) Nabídka rozmanitých technik na vzájemné poznání žáků, žáků a učitelů, prostředí školy; c) Psychohygiena učitele - prostor pro relaxaci.
Poznámka
Vzdělávací program není akreditován MŠMT ČR a je financován z projektu Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji II, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019192.
Mohlo by Vás také zajímat
Pedagogika, psychologie, speciální pedagogika, zdravý životní styl
22.02.2024
29.02.2024
07.03.2024
21.03.2024
04.04.2024
23.05.2024