Rozvíjení jazykové dovednosti na základě literárních textů - čtení a poslech s porozuměním a písemný projev. Představení textů, které mohou žákům zprostředkovat první zkušenosti s recepcí originálního literárního textu a motivovat je k dalšímu cizojazyčnému čtení. Předvídání před i během čtení na základě vlastní zkušenosti s daným žánrem, pokládání si otázek, zpětné ověřování porozumění přečteného. Písemný projev - parallel writing, plánování a revize psaného textu, psaní vlastní miniságy. Rozvoj poslechových strategií - předvídání na základě klíčových slov, porozumění hlavním událostem slyšeného příběhu, posilování porozumění na základě písemného shrnutí, revize psaného textu, uvědomění si hlavní myšlenky. Edgar Leee Masters a Spoon River Anghalogy - porozumění básni, jeden příběh - tři různé perspektivy, rozvoj dovednosti rozlišit názor od faktu.