Seznámení s pedagogickými nástroji, postupy a metodami, které umožní analyzovat problém ve třídě, který je vnímán jako nestandardní, anebo ve třídě, ve které je žák, který je vnímán jako vlivný, ale s negativními následky. Norma a očekávání, role rodiče, žáka, učitele, školy. Identifikace osob a komunikací podílejících se na zátěžovém stavu - kdo je nositelem, za jakých okolností se stav projevuje. Příklady nestandardizovaných sociometrických nástrojů zjišťujících vztahy ve třídě. Skupinová dynamika. Bezpečí ve třídě jako základní prvek a jeho vliv na fungování třídy. Atmosféra, klima třídy. Sociální role a pozice žáka, reciproční chování. Styl vedení, neefektivní způsoby komunikace. Práce se třídou (komunitní kruh, pravidla, ladění ve skupině, reflexe žáka) vedoucích ke zmírnění situace nebo dosažení optimálního stavu. Příklady dobré praxe.
Určeno:
učitelům 1. a 2. stupně ZŠ, SŠ, metodikům prevence